Tüketiciden haksız yere tahsil edilen fatura tutarları geri ödenecek.
GSM şirketleri haksız yere tahsil ettikleri ücretleri kanuni ve temerrüt faiziyle birlikte iade edecek. Ödenmesi gereken tutarın tüketiciye 2 yıl içerisinde ulaşmaması durumunda ücret devlet bütçesine gelir olarak aktarılacak.
Yeni torba tasarısında yer alan cep telefonu faturalarıyla ilgili düzenleme, abonelikten ayrılma ya da farklı bir operatöre geçme sebebiyle tahsil edilen ücretlerin geri ödenmesini içeriyor. GSM operatörlerinin haksız yere ücret aldığı tespit edildiğinde bu ücret geri ödenmek zorunda olacak.
Mağdur yoksa devlet bütçesi var
Şirketler, bu yasa teklifine göre operatörden ayrılma ya da numara taşıma gibi sebeplerle şirkette kalan ücretleri kullanıcıya iade etmek için her yolu deneyecek. 2 yıl boyunca tüketiciye ulaşılamaması halinde söz konusu bedeller faiziyle birlikte genel bütçeye aktarılacak.
Cep telefonlarından ihale yasasına, pırlanta vergisinden internet kullanımına kadar birçok değişiklik içeren teklifte, yurtdışından getirilen telefonların gerçek dışı yöntemlerle ya da kişinin bilgisi dışında kayda alınmasıyla ilgili düzenleme de bulunuyor.



