Silivri’ye deprem izleme istasyonu


Silivri Belediyesi, üniversite ve ilgili kurumlardan uzmanların desteğiyle ‘Deprem Öncü İşaretleri İzleme İstasyonu’ kurdu.


Silivri Belediyesi, İstanbul Üniversitesi ve İTÜ’den bilim adamları, çeşitli kurumlara mensup uzmanlardan oluşan teknik heyet ve Doğa Hareketlerini Araştırma Derneği’yle (DOHAD) birlikte Deprem Öncü İşaretleri İzleme İstasyonu kurdu. Faaliyete başlayan ancak resmi açılışı henüz yapılmayan istasyon hakkında bilgi veren Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar, şunları söyledi; “Marmara çanağının tam karşısındayız. Bunun Silivri için büyük bir risk taşıdığı kaçınılmaz gerçek. Olası büyük depreme hazırlıklı olmamız gerektiğini biliyoruz. İlçemizin üst kısımları zemin olarak daha sağlam. Bir mikro bölgeleme çalışması yapmıştık, 214 bölgede Silivri’nin belli bölgeleri güvenli görünüyor fakat maalesef çanak kısmı yani yerleşimin yoğun olduğu yerlerde sıkıntılar var.” Beklenen büyük depremin sadece Silivri’yi değil, İstanbul’un genelini ilgilendirdiğini vurgulayan Işıklar, “Hem Silivri’mizi, hem İstanbul’umuzu, bu büyük riskten korumak amacıyla bu izleme istasyonunu kurduk” dedi. 
Paylaşki Değeri Artsın :
Print PDF

Yükleniyor...

Son Yazılar

Köşe Yazarları

Popüler

 
Support : Site Yaptır | Web Destek | Danışmanlık
Yazılım/Tasarım : ERSA
Copyright © 2013. İstanbul Haber Gazetesi - İstanbul'un Sesi
Ersa Tasarım
Copyright 2012 Site Oluştur | Bu Bir Er-Sa Markasıdır. Tasarım: Creating Website